یک گزارش سازمان بهداشت جهانی از ماه فوریه نشان داده است که حدود ۸۰٪ از بیماران مبتلا به موارد تایید شده آزمایشگاهی، دارای بیماری خفیف بوده و بهبود می یابند.

براساس یک مطالعه، تقریباً ۵۶ هزار مورد آزمایشگاهی تایید شده در گزارش WHO ، شایع‌ترین علامت، که ۸۸٪ از بیماران آن را تجربه کرده‌اند، تب معرفی کرده است. علائم شایع دیگر کروناویروس به ترتیب زیر است:

سرفه خشک (۶۸٪)

خستگی (۳۸٪)

سرفه تولید خلط / مخاط (۳۳٪)

تنگی نفس (۱۹٪)

درد مفاصل یا عضله (۱۵٪)

گلو درد (۱۴٪)

سردرد (۱۴٪)

لرز (۱۱٪)

حالت تهوع یا استفراغ (۵٪)

احتقان بینی (۵٪)

اسهال (۳٪)

سرفه کردن خون (۱٪)

ترشحات چشم (۱٪)

یک مورد دیگر که در این لیست وجود ندارد، بی‌هوشی یا از بین رفتن حس بویایی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که افراد مبتلا به موارد خفیف‌تر این بیماری، می‌توانند علائمی از جمله از بین رفتن حس بویایی و چشایی خود را از دست بدهند، اما WHO هنوز این علائم را به لیست رسمی خود اضافه نکرده است، زیرا داده‌ها هنوز به اندازه کافی قوی نیستند. اما تجزیه و تحلیل یک برنامه ردیابی علائم COVID-۱۹ در انگلیس نشان می‌دهد ۵۹٪ از ۵۷۹ کاربر که آزمایش مثبت برای این بیماری داشته‌اند، از دست دادن بو و طعم و مزه، در مقایسه با ۱۸٪ افرادی که این بیماری را نداشتند گزارش شده است. در ماه آوریل، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده لیست علائم احتمالی COVID-۱۹ را به روز کرده  که از بین رفتن طعم و بوی جدید در بین آنها شد.

منبع: TIME