کلیات آسم کودکان

کودکان ۰ تا ۱۲ ماهه

خس خس نوزادان در سن کمتر از ۱۲ ماه نباید به عنوان آسم درمان شود. خس خس سینه در این گروه سنی بیشتر به دلیل برونشیولیت ویروسی حاد یا مجاری هوایی کوچک است.

قبل از تجویز بتا ۲ آگونیستهای کوتاه مدت ، کورتیکواستروئیدهای سیستمیک یا کورتیکواستروئیدهای استنشاقی به نوزاد زیر ۱۲ ماه باید از پزشک متخصص اطفال مشاوره گرفته شود.

کودکان مبتلا به خس خس بالینی قابل توجه که نیاز به بستری در بیمارستان دارند و یا به طور مکرر دچار این علائم میشوند (مثلاً بیش از یک بار در هر ۶ هفته) باید به ​​متخصص اطفال مراجعه کنند.

کودکان ۱ تا ۵ سال

بسیاری از کودکان پیش دبستانی حتی اگر مبتلا به آسم نباشند ، دچار عفونت تنفسی ویروسی می شوند.

از سالبوتامول باید برای تسکین علائم در طی دوره های خس خس سینه در کودکان مبتلا به خس خس سینه ای استفاده شود که به این روش درمانی پاسخگو هستند.

بخش کمی از کودکان پیش دبستانی (به عنوان مثال کسانی که علائم مکرر در بین عفونت های تنفسی ویروسی دارند)  نیز ممکن است به درمان پیشگیرانه منظم خس خس سینه قبل از مدرسه نیاز داشته باشند.

کودکان ۶ ساله و بیشتر

تشخیص آسم با اطمینان بیشتر در کودکان در سن مدرسه می تواند انجام شود. در این گروه سنی ، برگشت پذیر بودن محدودیت جریان هوای بازدمی در اسپیرومتری ، از تشخیص آسم حمایت می کند.

همه کودکان در سنین مدرسه مبتلا به آسم در صورت بروز علائم آسم به درمان نیاز دارند.

درمان پیشگیرانه منظم برای بیمارانی که به آسم متناوب مکرر (شعله ور شدن علائم هر ۶ هفته یا بیشتر) یا آسم مداوم (علائم آسم روزانه بیش از یک بار در هفته یا علائم شبانه بیش از دو بار در ماه) و کسانی که دارای علائم شدید هستند (صرف نظر از دفعات شعله ور شدن یا علائم بین شعله ور شدن)، به کار میرود.

اصول کلی درمان آسم در کودکان

سعی کنید عوامل ایجاد کننده آسم را شناسایی کنید (به عنوان مثال آلرژنها) چنانچه سابقه فامیلی مثبت آلرژی دارید یا کودکان دچار آسم آتوپیک میباشد و با سایر بیماریهای آلرژیک همراهی دارد تستهای آزمایشگاهی میتوانند به راحتی نوع آلرژنها را مشخص کند. 

شرایط همراه را که بر آسم تأثیر می گذارد (به عنوان مثال رینیت آلرژیک) مدیریت کنید.

بیمار باید به طور منظم ویزیت شود و رژیم درمانی را تنظیم کنید تا کنترل خوب علائم را حفظ کرده و از شعله ور شدن جلوگیری کند ، در حالی که دوز کورتیکواستروئیدهای استنشاقی را به حداقل برسانید

به والدین / مراقبان و کودکان اطلاعات و مهارت هایی برای مدیریت آسم خود ارائه دهید ، از جمله:

یک برنامه کتبی برای آسم برای تشدید علائم

اطلاعات مربوط به کاهش قرار گرفتن در معرض محرک ها ، در صورت لزوم (به عنوان مثال همه دود تنباکو ، اما آلرژن ها تنها در صورت مفید بودن و مقرون به صرفه بودن)

آموزش استفاده صحیح از داروها ، از جمله روش استنشاق

اطلاعات و پشتیبانی برای حداکثر پایبندی

توصیه هایی در مورد پرهیز از دود دخانیات ، تغذیه سالم ، فعالیت بدنی ، وزن سالم و ایمن سازی.

Pediatric Asthma in New Jersey

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *